Update PUBG Hadirkan Ciri-Ciri First Person, Modus Arcade Dan Salah Satu Ciri Fortnite

Tencent dan PUBG Corp telah mengumumkan update terbaru untuk game PUBG Mobile dengan menambah banyak ciri baru. Bagi mereka yang telah lama tidak main PUBG Mobile di Android atau iOS maka harus segera update.

Update kali ini mencakup pembaharuan ciri-ciri first person, corak permainan dan cara-cara baru untuk mendapatkan hadiah dalam permainan.

Penambahan besar ini hadir dengan patch 0.6.0 dimana gamer dapat menikmati mode pandangan First Person. Jadi anda akan terasa seperti main Battlefield atau Call Of Duty yang turut menggunakan sudut pandang yang sama. Menerusi kamera ini, anda hanya akan dapat melihat senjata sahaja di screen. Kelebihan mode kamera ini ialah anda semakin mudah untuk menyerang musuh. Selain itu, anda juga dapat mengesan senjata pihak musuh.

Selain daripada tambahan mode kamera, PUBG Mobile juga menambahkan mode permainan Mini-Zone Arcade baru yang membuatkan 100 pemain berada dalam lingkungan yang lebih kecil. Maka game akan lebih cepat dan pantas.

Terdapat satu ciri dimana PUBG meniru salah satu ciri Fortnite. Ciri Royale Pass yang dilancarkan dalam update terbaru PUBG Mobile memiliki kemiripan dengan mode Battle Pass yang dimiliki Fortnite.

Royale Pass akan memberikan pemain cara baru untuk membuka kunci item kosmetik. Ciri Royale Pass akan hadir dalam jenis elite upgrades dan elite upgrades plus. Dengan ini pemain dapat naik level.

Kini PUBG sendiri menjadi game bergenre battle royale yang paling popular dengan angka pemain 350 juta bagi platform mobile.

Comments (0)
Add Comment